Veten - Nordgardsfjellet (02.01.2022)

Written by LarsKr (Lars Kristian Inderhaug)

Ascents Nordgardsfjellet (355m) 02.01.2022 10:43
Veten i Åsane (486m) 02.01.2022 10:43
Skagen (342m) 02.01.2022 11:40
Visits of other PBEs Dalabygda stengt p-plass (90m) 02.01.2022 10:43

Jeg parkerte i Mellingen og hadde tanker om en rundtur om Høgstefjellet, men tiden ble for knapp. Sånn er det når man er Leedssupporter og må rekke kamp på TV:-)
Første topp for dagen var Skagen og planen var å gå langs vannet for å gå opp Sæterstøl. En del lite hyggelige skilt om privat vei, førte til at jeg snudde og gikk opp Rimmaskaret i stedet. En kar jeg traff senere sa at jeg kunne bare ha gått, selv om grunneierne ikke likte det.
Jeg tok i stedet av fra Rimmaskaret og gikk opp markene og gikk Raunleitet derifra. Ned til Skagen gikk jeg en litt feil sti, så jeg måtte opp toppen fra østsiden. Jeg fulgte den vanlige stien opp til Veten, før jeg gikk ned til Sætregården og videre opp til Tellavikfjellet. Jeg gikk nedom Milastemma før siste topp for dagen, Nordgardsfjellet. Nå var den opprinnelige tanken og gå nedom Baugtveit og opp igjen til Høgstefjellet, men det ble det altså for knapp tid til.
Masse folk på tur. Tror aldri jeg har truffet så mange i dette området før.