Sykkelrundtur Lysaker - Kikut (06.10.2012)

Written by NilsOS (Nils O. Solheim) GSM

Ascents Kikut (614m) 06.10.2012
Porthøgda (620m) 06.10.2012
Rådalshøgda Vest (459m) 06.10.2012
Visits of other PBEs Kikutstua (370m) 06.10.2012

Flott høstdag så det fristet med tur i marka. Syklet fra Lysaker mot Røa og inn sørkedalen videre forbi Finnerud og til Kikut. Kort rast i solen her. Mye folk som nøt finværet på terassen foran huset. Gikk herfra opp til Kikuttoppen og videre til høyeste punkt som tydeligvis er Porthøgda det det står en telenormast. Her er det bare tett skog og ingen utsikt. Kikuttoppen er mye finere med flott utsik sydover mot Tryvann og ut Sørkedalen mot Oslofjorden. Kielferga kunne lett sees på vei ut fjorden. Vel nede var det ikke så lange sykkelturen til høyeste punkt på veien nord vest for Rådalshøgda. Gikk herfra i myr og kratt opp til toppen som ikke har noen varde botsett fra en stein. Tilbake til sykkelen og videre ned til Maridalen og tilbake til Lysaker langs ring 3. Brukte drøye 5 timer på de ca 50km med sykling og avstikkerene til de to toppene.