Røysekollen (19.12.2021)

Written by tobben (Tobias Lillekvelland) GSM

Ascents Sørvest for Røysekollen (347m) 19.12.2021 12:46
Visits of other PBEs Midtskog/Hølandsvegen (200m) 19.12.2021 11:48

Parkerte ved Midtskog/Hølandsvegen, hvor det var plass til et par biler, og fulgte grusveien innover. Omtrent der vi skulle gå av veien møtte vi en jeger (han skulle jakte vestover), som fortalte at det gikk fin sti oppover til Røyskollen. Han sa noe sånt som "følg traktorveien oppover til dere kommer til myra, ta til venstre der. Når dere kommer til hogstfeltet følger dere stien på høyre side oppover". Veien opp til hogstfeltet var grei, men derfra var det ikke lett å finne noen sti. Vi fant igjen stien et godt stykke lenger opp. Skulle jeg gått igjen ville jeg gått skrått oppover hogstfeltet mot venstre side. Da kommer burde det være mulig å finne igjen stien langs skrentene i toppen av hogstfeltet. På toppen er det nesten fin utsikt.

Fin tur for sin kategori.

Oliver fornøyd i sekken sammen med Turbo
Flagg på toppen
Fin ettermiddagssol. Frister litt å ta med klatreutstyret til overhenget i høyrekant av bildet.