Skreikampen (Eidsvoll) (04.12.2021)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Characteristic Trip by foot
Ascents Skreikampen (698m) 04.12.2021 09:55
Visits of other PBEs Skreikampen stistart parkeringslomme (400m) 04.12.2021 09:13
Øverbygda P-lomme (415m) 04.12.2021 10:29

Etter kveldstur til Torsæterkampen og ei natt i bilen (takk for dieselvarmer) var toppen av Eidsvoll neste mål.

Fin formiddagstur på godt merket sti men et lumsk nysnølag.

Neste mål var Lushaugen, men veien fra Hurdal var stengt pga fjellsikring. Jeg gjorde et halvhjertet forsøk på å finne en enkel omkjøring men skiftet ganske raskt over til Ursknappen som neste turmål. Det gikk også skeis fordi skogsbilveien fra nord var gjort om til anleggsområde for vindmøllearbeider, og dermed stengt for all ferdsel.

Da fikk det bli med bare en tur i dag, så neste post på programmet ble trivelig gjensyn med gamle kolleger fra Oslo-tiden på Eidsvoll.

Søndag formiddag tok jeg en kjapp avstikker til Fjellsjøhøgda S og Årkjølen på tur hjem.

Nesten sol på toppen
Flott varde et stykke unna toppen