Sagetindane - nydelig desember og skitur!!! (03.12.2021)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Sagtennene (1,023m) 03.12.2021 11:57

Fantastisk flott dag. Brøytet meg vei hjemmefra. Hadde en liten hjelp fra fjellskituren to dager før, men tenkte at det nok ville bli en tung økt opp til Sagetindane allikevel. Det hjalp veldig mye at trakkemaskina var på vei oppover mot toppen og det ble lett å gå i veitrasseen etter Myrane. Jeg tok igjen!!!! trakkemaskina et lite stykke før toppen. Det var nok ingen lett jobb å komme seg gjennom skavlene over veien bort mot tårnet. Jeg fikk gått på utsida av veien forbi Arve og Kristian som jobbet seg tålmodig fram og tilbake for å rydde veien opp til Sendaren.

I dag tok jeg sjansen på å kjøre direkte ned mot Støylen. Det mangler endel på snømengder, og jeg måtte ta det pent nedover for å ikke treffe på steiner og de gamle metallstikkene som stakk opp over snøen enkelte plasser. Her skal en vite hvor de ligger, for å ikke skade seg selv eller skiene stygt...!

Snøen var superfin uansett, men vi trenger nok mer såle på underlaget og snø oppå der i igjen, før det
blir optimalt :-)

På vei oppover Ljøskaret
Lotsstøylen
Tar igjen trakkemaskina like før toppen
Herlig desemberlys
Utsikt mot Hornindalsvatnet
Fra Sagetindane
Deilig snø, men mye konturer og terreng underveis
En av metallstikkene fra den gamle traseen stikker opp av snøen, ikke kjekt å treffe!
Fornøyd!!!
Litt grastuster på skituppene ved ankomst Lotsberg :-)
Adventsstemning på gutterommet over garasjen. Mangler litt møblement, men det er underveis