Målsethytta og Sopandefjellet (27.11.2021)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Sopandefjellet (1,154m) 27.11.2021
Visits of other PBEs Fosse parkering (920m) 27.11.2021
Målsethytta (869m) 27.11.2021

Vi hadde bestilt overnatting på sikringsbua til Målsethytta. Nå i disse koronatider må får man da hele sikringsbua for seg selv. Kjørte oppover fra Bergen lørdag formiddag og parkerte på Fosse parkering rett ved riksveien. Det er vei til Målsethytta, men den brøytes ikke helt frem om vinteren. Gikk greit å gå på veien selv om det var ett lite snølag. Kom frem til sikringsbua og fikk tent opp før jeg og Marte gikk en tur videre langs veien til dammen. Kom tilbake til hytta i det det mørknet. Koste oss med spill og god mat. Neste dag var det sol fra blå himmel men ganske kaldt. Jeg og Bjørn gikk en tur til Sopandefjellet. Vi gikk på beina, og måtte sikte oss inn på der det va mest avblåst for å unngå å vasse i snø. Utrolig flott utsikt fra toppen mot blant annet Fresvikbreen og Nummestolane som vi var på tidligere i høst. Samme vei tilbake til hytta, pakket sammen og gikk til bilen. Bjørn og Marte var med.