Kløverødkollen og Hovde (24.11.2021)

Written by vegardfj (Vegard Fjeld) GSM

Start point Snurråsen (171m)
Characteristic Jogging
Ascents Hovde (566m) 24.11.2021 10:22
Visits of other PBEs Snurråsen Parkering (167m) 24.11.2021 09:31
Kløverødkollen Titopperpost (447m) 24.11.2021 09:56

Tur til Siljanmarka igjen. En særdeles bratt tur i dag. Startet i toppen av Snurråsen og over Kløverødkollane. Deretter videre opp til Hovde.

Tenkte å prøve å finne en sti ned på nordvestsiden som jeg har skjønt det skal være, men rotet rundt en stund. Fant noen blå bånd med ujevne mellomrom, men de førte i feil retning før de ble helt borte.

Prøvde å gå litt nordover i terrenget, men pga ulendt terreng var jeg i ferd med å gi opp da jeg plutselig ramlet over stien. Men da hadde jeg brukt såpass med tid at jeg ikke hadde tid til å følge den ned. Fulgte den isteden opp igjen slik at jeg nå vet hvor den starter fra toppen. Så får jeg ta den ved en annen anledning.

Tok derfor samme vei ned igjen fra Hovde tilbake forbi Kløverødtjønn. Tok etterhvert en avstikker opp til Åstjønn på blåmerket sti som ikke var avmerket på kartet.

Deretter kom jeg inn langt nede i bakkene i Snurråsen som jeg måtte løpe opp til bilen.

Til topps på Hovde.
Fra Hovde, nedenfor hovedtoppen. Utsikt sørover.
Fra sørenden av Kløverødtjønn. Et tynt lag med is.