Gautilnuten (23.11.2021)

Ascents Gautilnuten (640m) 23.11.2021 11:26
Visits of other PBEs P-lomme informasjonstavle Seljord (120m) 23.11.2021 11:26
Toppen

Endelig ble det tid for en ny tur. Siden Sissel nettopp hadde gått her og sagt at den ikke var en favoritt, tenkte jeg å gå denne nå. Nå på høsten er det ikke verken hjortelusflue eller flått og orm, så fint å ta den nå. Lastet ned Sissels spor, dvs. trodde jeg hadde fått lagret den på GPSen, men da vi skulle gå, var den der ikke. Ja, ja jeg hadde jo lest både hennes rapport og flere rapporter derfra og tenkte av jeg skulle finne en farbar vei likevel. Gode traktorveier/hogstmaskinveier oppover og god sti opp til myra. Her fant vi dyretråkk videre til skaret. I skaret var det mye trær som lå over alt, men det gikk en god sti opp til venstre og vi gikk opp der. På toppen var den borte, men noen tråkk nedover og vi fant et godt tråkk ned til myra ved b\vannet. Is på vannet i dag. Gikk over myra, litt bløtt men kom oss greit over. Fulgte lia på oppsiden av vannet til enden og fant noen tråkk oppover til vi skar rett opp et skar og gikk på kanten av ryggen frem til toppen. Fin utsikt oppover ryggen her. Litt kald vind på toppen men kunne fint få en pause og spise litt niste før vi skar nedover igjen ca samme vei. Helt ok tur og fin utsikt fra toppområdet.

Utsikt på vei oppover
Et dyr har mistet geviret sitt i dag