Bekaputthøgda, Smørkollen og Blekåsen. (21.11.2021)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Ascents Bekaputthøgda (528m) 21.11.2021 13:56
Smørkollen (527m) 21.11.2021 14:17
Blekåsen trig.punkt (409m) 21.11.2021 15:08
Blekåsen (412m) 21.11.2021 15:12
Visits of other PBEs Rådalsputten p-lomme (280m) 21.11.2021 15:35

Etter torsdagens vindvær var det mange trær som hadde veltet over veien jeg kjørte opp til Rådalsputten. Heldigvis var det ryddet opp der allerede, men de skogsbilveiene jeg fulgte opp mot Bekaputthøgda var fortsatt ikke ryddet, og der var det en mengde trær over veien. Stedvis var det ufremkommelig, og da gikk jeg i stedet inne i skogen. Av den grunn fant jeg det enklere å gå over Smørkollen og gå utenom stier i skogen på returen.

Turen opp til Blekåsen var enklere fordi det ikke var så mange trær over stien.

Litt utsikt var det på toppene, men ikke noe å bli målløs av.

Etter torsdagens vindvær var det mange trær over veien jeg fulgte. Det ble mye verre enn dette lenger oppe.
Utstrakt skogsdrift i skogen nord for Sokna. Tømmeret luktet godt.