Moseidvarden i Vennesla (03.11.2021)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Moseidvarden (319m) 03.11.2021 15:51
Jeg kjørte til Moseidmoen og parkerte på den store og flotte turparkeringen der. Tydelig at dette er et mye brukt utgangspunkt for turer. Jeg måtte skynde meg litt for å rekke turen før det ble mørkt, noe som naturligvis endte med at jeg valgte feil vei. Heldigvis oppdaget jeg fadesen før jeg hadde kommet veldig langt avgårde! Vel tilbake til start fulgte jeg veien som går rett vestover istedenfor og dette stemte mye bedre. I høyden dreide den mot nord mens den smalnet av til å bli en sti. Snart kom jeg inn på en større sti og tok til venstre her. Turen gikk så over et stort myrområde før det steg opp mot toppen. Stilig utsiktstårn på toppen og vid utsikt i alle retninger! Samme vei tilbake med unntak av bommerten i starten ;)
Snart på toppen av Moseidvarden
Tilbakeblikk til stien som jeg kom fra. Dette er like oppunder toppen
Stilig utsiktstårn på Moseidvarden i Vennesla!
Snart solnedgang på toppen!