Over vidden under solnedgangen (12.10.2021)

Written by Fjellsamleren (Endre Myrdal Olsen) GSM

Start point Solheimsviken (18m)
Endpoint Vestlundveien (99m)
Characteristic Jogging
Ascents Ulriken Vest (607m) 12.10.2021
Vardegga (637m) 12.10.2021
Visits of other PBEs Brushytten (412m) 12.10.2021
Fløyen stasjon (313m) 12.10.2021

Da jeg så at det var meldt nydelig vær denne ettermiddagen og kvelden, var det bare å slå til med en langtur over vidden etter jobb. Startet fra Solheimsviken og derfra opp til Ulriken i fint driv. Fortsatte videre med en gang jeg kom opp hit. Solen var på vei ned idet jeg løp over vidden. I kombinasjon med skyene ble det et vakkert skue. Like etter, dannet det seg nydelige farger i horisonten. Kjølig og deilig temperatur. Så kun en annen person over her. Kom meg helt opp på Rundemanen før hodelykten måtte hentes frem. Videre ned til Fløyen og derfra nedover svingene til sentrum.

Noe av det jeg digger med Bergen, og som gjør denne byen helt unik, er at det er så kort vei mellom storby og fjell. Jeg hadde vidden helt for meg selv i dag og kun fjell og vakker natur rundt meg. Plutselig er jeg nede i en travel storby med lys, butikker og trafikk. Kontrastene er store.

Jeg løp gjennom byen og over Puddefjordsbroen. Deretter over Melkeplassen og hjem. Flott tur. Virkelig verd å benytte de få finværsdagene på denne tiden av året.

Kart

Sprekt !

Written by Gunski 13.10.2021 20:50

En skikkelig solid tur dette, Endre !!

Sv: Sprekt !

Written by Fjellsamleren 14.10.2021 15:32

Ja, det er ekstra gøy når det blir gjort på en helt vanlig ukedag etter jobb :) Fint over vidden den dagen.