Storhornet Oppdal (07.10.2021)

Ascents Storhornet (1,589m) 07.10.2021 13:41
Storhornet sørvest (1,589m) 07.10.2021 13:47
Visits of other PBEs Breen Parkeringsplass (655m) 07.10.2021 12:03
Lang lunsjpause, ville ha med meg Storhornet mens jeg var på Oppdal. Parkering ved Breen Parkeringsplass (som ikke er "billigst i landet" med kr 100 i parkeringsavgift). Lettgått sti i starten. Et stykke opp traff jeg et par og spurte dem om jeg var på rett vei. Ja, sa de, men du må krysse elven. Krysset elven inkl bratt og dyp elvekløft, bare for å oppdage at det drøye hundre meter lenger oppe var mye enklere å krysse, hvorfor sa de ikke det? Vedvarende brukbart tempo oppover for å rekke tilbake til neste foredrag. I underkant av 1t 40 min opp til varden. Overskyet, men god utsikt både mot Trollheimen, Dovre og fjell på Nord-Møre.
Nordvest toppen. Blåhøa, Trollhøtta og Svarthøtta synlig i horisonten(fra venstre)
Utsikt, litt av Gjevilvatnet. Til venstre Gjevilvasskamman; ellers Blåhøa, Trollhøtta og Svarthøtta

Måtte selvsagt bortom den marginalt høyere Sørvesttoppen som har vært mye omtalt i det siste.
Sørvesttoppen: Utsikt sørvestlig retning
Zoom mot Snøhetta ++
Ned igjen mot flotte Oppdalsbygda

Greit ned igjen, og rakk både dusjing, mat og neste foredrag! En flott tur og -utsiktstopp nærme Oppdal dette!