Amundstukollen. Fjerning av trig. punkt (06.10.2021)

Written by Annar (Annar Blakstvedt) GSM

Ascents Amundstukollen (652m) 06.10.2021 12:09

På besøk hos Ragnhild og Leif Roger ved Karibrenna på Vikerfjell SØ.
Dagens turmål ble Amundstukollen hvor Ragnhild skulle fjerne restene etter trig. punktet og jeg ønsket å ta en Peakbooktopp i samlelista "Ringerike P50".
Kjørte Flaskerudseterveien og parkerte ved parkeringslomme i sving nordvest for Amundstukollen.
Fra parkeringen fulgte vi markert tråkk fra Stormyra rett nedenfor parkeringen, gjennom dalsøkket og frem mot Øvre Damtjern. Herfra var det stiløst frem til Amundstukollen. Her plukket vi med oss mye hvit plast, skar ned et bardunfeste med baufil og bygget en liten steinvarde ved siden av toppbolten. (Toppboltene får overleve trig. punkt ryddingen). Gikk samme trase tilbake til bilen. Terrenget var overraskende flott å gå i. Fin gammelskog hele veien.
Ragnhild, Leif Roger og Nina var med på turen.

Klar for fjerrning av gamle rester etter trig. punkt
Ny varde bygget ved siden av bolten på toppen an Amundstukollen