Midtberget og Rondanestien (04.10.2021)

Written by Stabbe (Arne Hagen) GSM

Start point Malungen (254m)
Endpoint Pruterud (520m)
Ascents Midtberget (601m) 04.10.2021 15:24
Visits of other PBEs Fløtdamkoia (397m) 04.10.2021 13:17
Tingstadkoia (525m) 04.10.2021 17:38

Mye regn i det siste gjorde at det rant småbekker i stien, og kryssing av bekker var et strevsomt prosjekt. Jeg startet kl. 12,20 fra Malungen, så det var jo dumt å legge ut på en så lang tur så sent på høsten. Jeg hadde gått langs Fallåa tidligere, så marsjen gikk nokså direkte opp til Busvolsætervadkoia, men østover herfra til Oppsangen ble tung. Opp og ned åser og jeg har ikke visst at det fantes så mange småbekker i terrenget som måtte forseres uten noen form for planker eller klopper. Å holde meg tørr på beina kunne jeg bare glemme. Og da jeg endelig kom fram til sykkelen ved Pruterud, var jeg så lemster i bena at jeg kunne nesten ikke stå på dem. Og derfra ventet 25 km med sykling på meg. Ps: En sko ble veid da jeg kom hjem; 1,25 kg.

Ikke sandalføre ved Fallåa som måtte krysses.
Busvolsætervadkoia
En slik tilrettelagt bekkekryssing var det ikke mange av