Litlåklumpen, (STROMPEDAL) (Namsskogan 8/48) (03.10.2021)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Strompedal (237m)
Ascents Litlåklumpen (436m) 03.10.2021

Tur nr. 1 (03.10)
Dårlig værmelding med vindkast opp til 30 meter i sekundet og regn etter klokka 12 førte til at jeg valgte ut to korte turer i Namsskogan. Kjørte etter E6 fra Grong og mot Trones familiepark. Like før Trones går det en vei til venstre skiltet Strompedal. Hovedveien innover er ikke bomvei, men det tar av en del bomveier fra denne. Jeg kjørte 7 kilometer innover og parkerte på ei veilomme. Jeg kunne ha startet å gå litt lenger ned i veien men det var parkert en del pickuper der. Dette var sikkert elgjegere så jeg suste forbi for å unngå å bli skutt. Veien videre innover fra parkeringen min har mange godsaker som kan bestiges. Jeg startet å gå oppover mot toppen. Litt bratt i starten men greit å gå opp. Like før toppen startet de kraftige vindkastene så jeg søkte litt ly i noen fordypninger og bak varden. Varde og trigpunktrester på toppen. Returnerte tilbake i en litt annen rute. Fremdeles ikke regn, og kjørte videre til neste mål.
Statistikk
Namsskogan 8/48
Trøndelag 769/1560

Skilting til Strompedal
Jernbaneovergang på Strompedalsveien. Går du inn i dette sorte hullet havner du i Trondheim