Dunheia (01.10.2021)

Written by Stigun GSM

Ascents Dunheia (1,165m) 01.10.2021 16:37
Visits of other PBEs Hetlestøylen 01.10.2021 14:59
På vei til kurs på Oppdal. Kurset starter søndag ettermiddag, og med romslig reiseplan gode muligheter for tur avstikkere underveis. En lagelig slik er tur til Dunheia. Kjørte av like vest for Reed, inn på bomvei(Vipps kr 60) som førte opp til Hetlestøylen. Et par hundre meter rett vestover inn på brukbar sti i retning Dunheia. Niste på sva kort tid etter turstart, 6-7 timer etter frokost, det gjorde seg.Mistet stien flere ganger, men uansett relativt lettgått. Nedbørsdis og grått i sør, og like før toppen begynte det å regne, men det ble aldri noen mengder av det. Ned igjen litt østligere rute, off piste var minst like lett som å følge sti. P
Før regnet: utsikt over høyreiste majestetisk fjell på sørsiden av Beimsvatnet, til venstre Skjorta, klossen Botnafjellet i midten og Ryssdalshornet til høyre
Dunheia
Mot Utviksfjellet og Utvik
Mot sunnmørske fjell i nord