Nesskjeggen (19.09.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Nesskjeggen (249m) 19.09.2012

Vestfold pf 100 topp. Sniff og meg:)

Fin tur opp til lokal topp. Sola skinte, veien var enkel og Sniff var fornøyd med å komme seg ut igjen. "Mat-far" har ikke vært på tur på 20 dager siden han plages med leddene (knurrrrrr-grrrr) og har siste uken benyttet krykker for å komme seg ut til postkassen, kombinert med en håndfull smertestillende. Men i dag, var tålmodigheten brukt opp. Jeg bare måtte UT!!!!! Så selv om leddene skriker her i kveld når vi skriver tur rapporten, så var det nydelig godt å komme seg litt ut igjen. Kanskje har leddplagene kommet for å bli, men her skal de motstand få!!!

Parkeringen vi brukte, ligger rett der hvor løypa til Farrisrunden svinger av asfalten i Kjose og over på grus igjen. I Tyskhusbakken. Stien/traktorveien starter langs jordet på venstre siden av "parkeringsplassen"

Og trigpunkt varden på toppen hadde knekt sammen siden sist vi besøkte toppen. Og GPS sporet kutt litt tidlig på tur ned igjen da batteriene ikke ville mer..