Ytre Skurvhatten og Skurvhatten (19.09.2021)  5

Ascents Ytre Skurvhatten (622m) 19.09.2021 13:49
Skurvhatten (595m) 19.09.2021 14:50
Visits of other PBEs Heitjønna p-plass (350m) 19.09.2021 17:15
En meget fin høstdag dette så turen oppe på Skorven til toppene der ble en fin opplevelse. Flere biler her på p-plassen så tydelig at mange er på tur. Mye våt og sleip myr oppover mot Ytre Skurvhatten så det ville bli glatt på nedturen. Oppe på Ytre Skurvhatten hvor jeg gikk innom først blåste det en del så det ble ikke lange stoppen her før ferden gikk videre innover mot neste topp. Et turpar kom opp til varden her mens jeg var her. Skulle vel ned samme vei. Merkingen videre mot Skurvhatten er satt av Turistforeningen og kunne trengt seg en oppgradering enkelte plasser. Ikke så mange som tar rundturen som er merket her så det som er av sti gror igjen og forsvinner etter hvert. Fint turterreng som er litt kupert før du kommer til toppen på Skurvhatten. Mitt første besøk her hvor det ble tid til en lengre pause før returen tilbake startet. Flotte høstfarger her oppe nå så mange fine fotomotiv fant jeg underveis. Nede i lia hvor myrområdet startet traff jeg på et nytt turpar som var på vei opp til Ytre Skurvhatten. Hadde en lengre og trivelig samtale med dem før jeg gikk videre ned til bilen. Flott høsttur ble det! En solid 5er.