Elsrudkollen. Dagens utsiktstopp. (18.09.2021)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Ascents Elsrudkollen (757m) 18.09.2021 15:34

Nå hadde jeg egentlig tenkt meg ned til Storøya etter Skarrudkollen, men oppdaget at veien ned dit gikk rett forbi korteste vei til Elsrudkollen, så da omprioriterte jeg heller, og kjørte så langt jeg kunne opp i hyttefeltet på Blåbærhaugene, og parkerte like ved der stien startet.

Turen oppover gikk på god sti, og formen var fortsatt bra på denne tredje korte turen for dagen. Litt usikker på hvor toppområdet egentlig var, enten oppe på en bergknabb eller under et tre, men det mest interessante her er defintivt utsikt fra øststupet. Det ble en pause her med beundring av utsikten over Sperillen før jeg gikk ned igjen.

Dagens fineste tur egentlig, og strengt tatt den eneste som kan anbefales av dagens turer.

Mulig dette er høyeste punkt på Elsrudkollen, eller under et tre 30 meter unna.
Flott utsikt fra utsiktspunktet like ved Elsrudkollen.
Utsikt ned til Storøya.
Parkering rett nedenfor en hytte.