Sandseterfjellet og Grasdalsfjellet (10.09.2021)

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Ascents Grasdalsfjellet Vest (348m) 10.09.2021 10:04
Sandseterfjellet (348m) 10.09.2021 10:04
Visits of other PBEs Steinhaug p-plass (79m) 10.09.2021 10:04

Startet turen fra Steinhaug parkering Tok stien opp til venstre akkurat ved nedkjøringa til gården.
Ingen skilt her, men merket med en stor rød pil på bakken akkurat ved stistart. Fulgte stien bratt oppover for deretter å flate ut videre innover. Fulgte sti helt til gruveien. Fulgte denne et stykke.
Ved enden av vannet tok jeg av opp lia. Ingen sti eller dyretråkk opp her. Kom til feil topp da på grunn av dårlige forhold på mobilen. Hverken blånåler eller rødnåler vistes på skjermrn i dette området. Men ifølge garmin var jeg på toppen av Grasdalsfjellet. Samme vei tilbake, men svingte oppom Sandseterfjellet. Flott åpent område på toppen her og utsikt mot topper i det fjerne.

Stistart
Parkerte rett før stistart

Skulle til å gratulere

Written by siroho 10.09.2021 18:13

deg med Skien 100 pf, men ser du ikke har vært på rett topp på Gransdalsfjellet. Vet ikke om det er bevist, men regner med du tar turen en dag snart. Litt av en langtur det ble på deg.

Sv: Skulle til å gratulere

Written by Bamse 10.09.2021 18:34

Ja,målet idag var Grasdalsfjellet, men gikk dessverre til feil topp. Flott turterreng her, bortsett fra opp til toppen. Bushing opp sammen med en flokk hjortelusfluer. Jeg får ta turen siden engang. Det er jo flott blåmerka sti til Grasdalen.