Brennberget (09.09.2021)

Ascents Brennberget (441m) 09.09.2021 16:45
Prekestolen (410m) 09.09.2021 18:04
Holterkollen (455m) 09.09.2021 18:41

I dag var jeg i Oslo på møte og hadde tatt med sykkelen så jeg kunne ta meg en sykkeltur i Nittedal på hjemveien. Jeg hadde sett meg ut Brennberget og Prekestolen som mål for turen. Jeg parkerte ved jernbanestasjonen og hadde der et greit startpunkt

Det var et virvar av grusveier og stier i området, så jeg måtte bruke kartet stadig vekk for å finne frem
Stiene jeg fulgte var godt merket og mye brukt
Her tok stien av opp mot Brennberget
I et stikryss høyere opp var det endelig skiltet til Brennberget, men da var det bare 400 meter igjen
Jeg skrev meg inn i boka som lå i turkassa på Brennberget
Da kryssa jeg dalen og kunne etter hvert ta av fin sti inn mot Prekestolen
Bra merka stier også på denne siden, og skiltet i stikryssene
Stikrysset hvor stien til Prekestolen tok av. Et bitte lite skilt hang på bjørka hvor sykkelen står
Utsikt mot Lillestrøm
Toppen på Prekestolen
En gammel hytte langs stien mot Holterkollen
Toppen på Holterkollen. Restene av det gamle utkikkstårnet var fjernet siden sist jeg var her