Orretua (09.09.2021)

Ascents Orretua SØ (350m) 09.09.2021 16:13
Visits of other PBEs Ravneberg (281m) 09.09.2021 15:33
Fjellheim (322m) 09.09.2021 16:30

Avdelingsseminar på Øvre Eide gård. Det var satt av litt tid til spasertur i programmet så da heiv jeg, Hilde, Kristin og Kaja på oss turtøyet og kjørte til oversiden av gravplassen på Øvre Eide der vi satte fra oss bilen og gikk oppover fin vei opp til Langevannet. I nordenden av langevannet var det en bro og starten på en sti som vi bestemte oss for å følge. Den var bratt, men det var lagt ut tau på utsatte steder så gikk greit å gå. Den førte til toppen av Orretua. Jeg hadde håpt at vi skulle rekke å gå helt til Kvitebjørnen som er ett ti på topp mål, så vi fortsatte i den retning på sti, men Kristin ville gjerne innom en stolpe på veien som lå ved Ravneberg, så vi gikk en liten omvei innom denne før vi fortsatte mot Kvitebjørn via Fjellheim. Innså etterhvert at vi ikke ville rekke både middag og toppen, så vi måtte snu før vi kom opp. Gikk ned igjen til Ravneberg og derfra var det veldig god sti og godt merket ned til Munkebotn der vi fulgte veien videre ned til bilen. Tok noen snarstier i de krappe svingene ned fra Langevann. Vi rakk akkurat å skifte om før middagen startet. Kaja, Kristin og Hilde var med.