Topptrim Røverhula, samt Suluhøer (09.09.2021)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Druktjønnhaugen parkeringslomme (885m)
Endpoint Druktjønnhaugen parkeringslomme (884m)
Characteristic Trip by foot
Kaldvassbekkhaugen (912m) 09.09.2021 14:41
Visits of other PBEs Druktjørnhaugen parkeringslomme (870m) 09.09.2021 10:47
Røverhulen (930m) 09.09.2021 11:45
Topptrimtur i dag til Røverhula. Kjørte til Druktjønnhaugen, og parkerte på parkeringslomma like nedenfor grinda inn til setrene. Gikk først oppom toppen på Druktjønnhaugen, og deretter i terrenget til jeg fant igjen råket til Røverhula. Ved tidligere turer her jeg måttet vasse over Revåa, nå var det ikke noe problem å komme tørrskodd over. Veldig tørt i terrenget. Hadde Røverhulen helt for meg selv, så faktisk ikke et eneste menneske på hele turen. Fra Røverhulen gikk jeg opp på Grytkampen, og skrådde deretter ned på råket fra Grytlisetra til Røverhula. Fulgte dette forbi Grytlisetra, og tok av fra dette på den gamle seterlykkja til Evenvold. Stor forskjell på råket her, råket fra Vetafjellet var mye brukt, mens råket jeg fulgte herfra mot Liomseter er svært lite brukt, og nesten usynlig i det lange graset. Fulgte nå dette råket på bru over Revåa, og over toppen på Nordre Suluhø. Kort etter toppen tokjernersprosessor råket over mot Søre Suluhø. Derfra over Tortjønnlihøgda og til toppen på Mjødokkberget. Til slutt råket tilbake til Druktjønnhaugen, med en kort avstikker til det ubetydelige høydepunktet Kaldvassbekkhaugen. Flott tur i deilig sommervær. Temperaturen viste 21 grader langs Dokkvatnet på veg hjem.