Strålende tur til Eggjenibba med flinke små ! (04.09.2021)  6

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Øvredalen (540m)
Endpoint Øvredalen (540m)
Ascents Eggjenibba S1 (1,296m) 04.09.2021 11:04
Eggjenibba (1,338m) 04.09.2021 14:18
Eggjenipa S2 (1,260m) 04.09.2021 15:06

En strålende flott tur med Vinjar og 3 stk Kruse: Carla, Sam og Tom.

Vi valgte øverste parkeringen i Øvredalen. Strålende vær og sol. Flott temperatur og lite vind, helt perfekt!

Hele gjengen var i storslag, og oppoverturen gikk utrolig bra. De små gikk på som bare det. Da vi begynte på ryggen, begynte også moroa, og det var bare godt humør og utrolig bra tempo på ungene. De storkoste seg i de bratte partiene og det var ingen problemer underveis. Det var bare to andre på toppen da vi ankom, kun litt i overkant av 2 timer etter start - kjempemessig! Da hadde vi kun hatt en 10 minutters stopp med påfyll av drikke og litt snacks.

Vi tok oss en god time på toppen, med heising av flagg (min lett svette genser svaiende oppe i en trepåle) og mye god mat og drikke, samt sjokoladekake til dessert :-) Det kom ganske mange andre etter oss, og jeg tror samtlige valgte å gå runden videre mot støylsvatnet og ut via stien gjennom Øvredalen. Selv om det blir noen km å gå ekstra, tror jeg det var lurt i forhold til å holde styr på 3 unger ned de bratte klyvepartiene. Det ble en flott rundtur og de små var lette på foten og null problem.

En strålende dag og tur i godt selskap!!!

Start fra parkeringen
Herlig lunsjpause
storslagent flagg :-)
Vinjar og meg med utsikt mot Skei og Jølstravatnet
På vei fra toppen og bortover ryggen ned mot Støylsvatnet