Kolbeinsvarden med Mari (29.08.2021)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Bergheim (124m)
Endpoint Bergheim (119m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Kolbeinsvarden (231m) 29.08.2021 13:24
Storevarden Askøy (217m) 29.08.2021 13:54
Litlevarden (144m) 29.08.2021 14:22
Visits of other PBEs Kolbeinsgrind (227m) 29.08.2021 13:26
Tur sammen med Mari, fra Bergheim fotballstadion. Gikk på skiltet godt råk forbi gapahuken «Kvilo», til Kolbeinsvarden. Her var lagt ut veldig mye planker siden sist jeg gikk der, og det var ingen sak å komme tørrskodd til topps. Forøvrig veldig tørt på Askøy i sommer. Veldig mye folk på tur til Kolbeinsvarden i dag. På tur opp traff vi Maris naboer Ørjan og Anne-Line med familie. På tur tilbake tok vi av råket til Storevarden. På vei dit gikk råket over et toppunkt rett nord for Storevarden med primærfaktor på omlag 20-25 meter. På toppen her traff vi et hyggelig par som kunne fortelle om turmuligheter i nærområdet. Ned igjen fortsatte vi rett frem og kom ned på vegen mot Florvåg, og måtte gå på asfaltvegen tilbake til utgangspunktet. Litt før vi kom til bilen så vi skilt med råk til Litlevarden, og gikk selvfølgelig oppom der. En meget hyggelig tur. Takk for turen, Mari!