Store Rauddalstinden (27.08.2021)

Ascents Store Rauddalstinden (2,157m) 27.08.2021
Vestre Rauddalstinden (2,059m) 27.08.2021
Vest for Vestre Rauddalstinden (1,931m) 27.08.2021

Endelig ble det vær til ny topptur. Kjørte tidlig fra Randsverk og var klar til å sykkel de 8 km innover Gravdalsveien kl.09.00. Nydelig vær,fin temp og lite vind. Kunne ikke blitt bedre. Fint driv innover Gravdalsveien ca 8 km etter 30 min. Satt fra meg sykkelen og hadde baksiden av Storebjørn som blikkfang. Hadde hatt det så travelt med å komme meg avgårde,at jeg glemte både tlf og klokke...( amatør..).En stor gjeng på rundt 15 stk parkerte samtidig som meg. Hadde lastet ned GPS spor,så det var bare å følge trackingen. En del løs ur i første bakken. Nådde Vestre Rauddalstind etter snaut 2 t. Ned steinura, før å komme seg opp på neste topp Store Rauddalstind. Hadde vært fint og gå runden,men da hadde jeg måttet hente sykkelen igjen, uaktuelt. Ble derfor samme vei tilbake...puuh,...Stein og løs ur...Da jeg kom ned fra de 2 første toppene,så jeg gruppa vår på vei opp på første. De kom til å få en lang dag. Det var godt å finne sykkelen og sykkel tilbake til Leirvassbu. Hadde blitt en drug tur uten sykkel. 26 km og 5.45 t. Rundt 1450 høydemeter. Min topp nr 60 i boks.