Urdeggi (26.08.2021)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Urdeggi (1,266m) 26.08.2021 17:01
Et glimt av Sognefjorden og toppen
Da var Kristen kommet hjem fra jobb og Arne kommet seg etter bivirkninger av kovidsprøyte 2. Selv om han hadde vondt i kneet, var han klar for tur etter jobb. Yr meldte liten kuling, så vi pakket oss inn med masse tøy, i bakkene oppover ble det plukket av plagg for plagg. Bare bitte litt vind på toppen men ikke nok til at buksa måtte på igjen. Vi parkerte på en parkeringslomme inne på bomveien, men kunne like godt gått fra hyttefeltet, uten å kjøre inn bomveien. Vi fant en liten sti/dyretråkk og fulgte det oppover et stykke før vi villgikk til toppen og ned igjen. Lett terreng å gå i, tørt og fint. Etter turen kjørte vi ned til parkeringen ved Kvilesteinsvatnet. Måtte sjekke ut om vi kunne kjøre bobilen ned dit en annen gang. Det kan man.
Parkeringslomme ved stistart
Toppen
Utsikt mot toppen
Utsikt
Utsikt til både Fresvikbreen og breene i Fjærland og Balestrandsfjellene på en gang