Store Bentsjordtinden (26.08.2021)

Written by Skippy (Innika De Rosa)

Start point Brokskar (16m)
Endpoint Store Bentsjordtinden (1,168m)
Characteristic Jogging
Ascents Store Bentsjordtinden (1,168m) 26.08.2021

Tre år siden jeg sist var her og hengt etter Lund familien som et slips. Heldigvis gikk turen denne gangen dobbelt så fort og var ikke i nærheten like tung:)

Parkerte i den store parkeringslomme like ved Brokskar skiltet og fulgte en tydelig sti opp gjennom skogen. Denne delen av turen var like bratt som jeg husker den! Over skoggrensen ble stien slakere og her var det bare å sikte seg mot toppen og følger stien som var litt utydelig noen plasser, men godt markert med røde markeringer. Denne delen av turen var mye mer lettgått enn jeg husker. Enten har terrenget og stien blitt bedre, ellers har jeg tråkket i en del steinur siden 2018 og blitt mindre kravstor. Ryggen var superfin og vel oppe på toppen prøvde jeg i en evighet til å lykkes med selvutløseren og får et brukbart bilde av meg selv. Returnerte samme veien :)