Ramndalshaugen i Smøla (29.07.2021)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Ramndalshaugen (69m) 29.07.2021
Selv om tordenværet raste på fastlandet, var det sol og flott ute på øya Kuli hvor kommunetoppen til Smøla befinner seg. Jeg hadde noen timer til før det var kvelden og tenkte at dette var et perfekt turmål!
Jeg parkerte på p-plass like før man kommer inn til gårdene og fulgte ruta akkurat som den er tegnet inn på Peakbook-kartet. Litt utydelig tråkk noen steder, men stort sett ga ruta seg selv. Der hvor tråkket opp til selve toppen tok av fra stien var det laget en liten varde. En lav topp, men for et magisk sted! ...og for en flott utsikt - i alle retninger! Jeg ble sittende å nyte en drøy time før jeg ruslet tilbake til bilen samme vei som jeg kom. En god start på årets toppturferie!
Et svakt tråkk følges gjennom grasmarkene med Tustna i bakgrunnen. Skarven ses helt til venstre bak i bildet.
En fraflyttet gård passeres noen hundre meter før en skal ta av fra stien retning toppen
Ramndalshaugen innen rekkevidde
Flott utsikt fra Ramndalshaugen. Bak ses tydelig tordenværet som herjet på fastlandet