Blåskredtinden (08.08.2021)

Written by Sosnovsky (Juan Losada)

Ascents Blåskredtinden (785m) 08.08.2021

Rolig tur til Blåskredtinden med Eirik. Begge to hadde løpt Skyrace dagen før, så vi bestemte for en rolig gå tur til en fjell ingen av oss hadde vært før. Vi følget Kugos sin gpx, som følger Krokskardalen og opp til skaret mellom Nordfjordtinden og Blåskredtinden. Det var veldig rolig tempo og vi stoppet mange ganger for å ta bilder (Eirik er en god fotograf) og kose oss mellom fluer. Det var skikkelig varmt til skaret, men opp der det var litt vind som var veldig fint. Ryggen var veldig enkelt i starten men det ble mer utfordrende mot toppen, vi klyvet opp til fortoppen hvor vi måtte gå ned en bratt renne og opp igjen en andre renna hvor selv klatring starter. Vi brukte to taulengder til toppen i veldig fint og fast granitt. På toppen var det stille igjen og i vi slapp av på platået en godt halv timer før vi rappelerte ned. Til slutt, det var en veldig god måtte å restetueres etter løpet.

Solbading i Kråkskardalen
Eirik kommer opp mellom steinur