Vik: Kvannfjellet, Fossfjellet og Klantane (10.08.2021)  4

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Parkeringslomme ved Vossavatnet (1,060m)
Endpoint Parkeringslomme ved Vossavatnet (1,060m)
Ascents Kvannfjellet (1,268m) 10.08.2021 11:05
Fossfjellet (1,400m) 10.08.2021 12:39
Klantane (1,416m) 10.08.2021 13:37

Flott runde denne dagen i meget fint fotturterreng. Lettgått og fint. Fulgte sti over Idlebakken ned til dem vakre stølen i Kvanndalen. Her er mye sauer som beiter, og siste del opp mot Kvannfjellet var krydret tett med sauelort. Tror det er godt fornøyde sauer som beiter her oppe. Fant lett en fin rute opp i nordsiden av Kvanndalseggi mot Fossfjellet. Jeg hadde 5 min med regnjakke på, ellers slapp jeg faktiske unna regnbygene selv om de kom og gikk i nærområdene. Returen gikk via flotte Klantane og videre tilbake til stien i fint terreng. En meget flott runde som er vel verdt et besøk på sommer og høst og ikke bare som skiturer.

Tilbake ved bilen igjen, ble det en kaffe og matpause før jeg kjørte videre i retning Muravatnet og Fyrjaeggi.

Over Idlebakken mot Kvanndalen
Flott støl i Kvanndalen
Herlig liten bekk i flotte omgivelser. Her ser jeg mot Kvannfjellet
Fra Kvannfjellet 1268
På vei mot Fossfjellet kom bygende sneiende. Her utsikt mot Kvannfjellet og Blåfjellet bakom