Durmålstinden og durmålsfjellet sørtopp (10.08.2021)

Written by guen0062 (Brian Guennigsman) GSM

Ascents Durmålsfjellet (921m) 10.08.2021
Durmålsfjellet Sørtoppen (893m) 10.08.2021
Visits of other PBEs Kattfjorddalen P-plass (85m) 10.08.2021

Turen i dag gikk i varierende vær. For det meste var det overskyet og fint men det var også noen perioder med litt småregn og tåke. Starten av turen gjennom myr var ikke så veldig gøy men når man er forbi så er resten av turen ganske fin. Knærne sliter for tiden så det ble en veldig tung. Det var mye stigning på en bra sti først (etter myrdelen) før det ble mer stein og mindre sti. Turen opp gikk jeg langs ryggen før jeg måtte ned et stykke for å komme opp igjen til durmålsfjellet sørtopp. Her var jeg glad for en gangskyld at traversen over til fjellet ikke var verre ut en jeg hadde tenkt. Tror jeg har fått nok av luftige tur for i år. Turen ned gikk bra bortsett fra at det var veldig vond i knærne. Til slutt var den siste biten gjennom myret som det alltid måtte være, utrolig vått og lite trivelig. Alt i alt en fin tur og 2 til fjell kan hakkes av listet mi.