Søre Skarvhøi (08.08.2021)

Ascents Hyrjonhaugan (1,492m) 08.08.2021 10:52
Nordre Høe (1,370m) 08.08.2021 10:52
Søre Skarvhøi (1,639m) 08.08.2021 10:52

I dag forflyttet vi oss bort til Lesjaskog og parkerte ved hovedveien der veien opp mot Grøndalen starter, for å ta en tur opp på Søre Skarvhøe

Vi startet turen med å sykle under jernbanen og så over denne brua
Videre opp mot Grønfossen var det grei grusvei å sykle opp
Videre oppover var det jevn stigning, men stort sett greit å sykle
Da var vi fremme ved Enstadsætri
Vi valgte å parkere syklene ved Enstadsætri slik at vi kunne gå en rundtur på fjellet og komme ned igjen her.
Fra Kvamsætri var det skiltet og vi kunne følge en lite brukt, men tydelig og merket sti inn til Knutstugu
Fra stien og ned i dalen der en sideelv kom ned på andre siden. Veldig vakkert her inne i dalen
Knutsstugu var øde og låst, men vi tok en matpause på gressbakken nedenfor
Litt etter Knutstugu så vi at det var regnvær på tur opp dalen bak oss
Dalen videre innover fjellet, hvor det var mye morenerygger. Man kan følge stien over fjellet og ned i Lordalen