Tverrfjellet (07.08.2021)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Tverrfjellet (1,475m) 07.08.2021 17:48

MMO skulle flytte tilbake til Trondheim for videre studier og jeg skulle kjøre flyttelasset igjen. Vi bestemte oss for å kombinere dette med en liten road trip for å gå i fjellet. Første stopp ble Lora hvor vi fikk en flott tur opp på Tverrfjellet

Vi fulgte hovedveien innover til der veien opp mot Haukrusti tar av
Etter Haukrusti syklet vi et stykke opp stien, men fant fort ut at det var best å parkere syklene og ta beina fatt
Etter en varm start opp skogen, ble det straks litt kjøligere oppe på fjellet
I starten på fjellet kunne vi følge sti, men måtte snart finne vårt eget råk opp mot toppen
Det ble matpause i le av en stor stein et stykke oppe på fjellet. Tilbakeblikk og ned mot Lesja
Når vi kom opp på denne lille fortoppen fikk vi for første gang fri sikt opp på toppen, og det var et stykke igjen
Nede i en kløft vi måtte krysse, var det en snøflekk som hadde overlevd sommervarmen
MMO på et av 3 toppunkt på Tverrfjellet
MMO på varden på det høyeste punktet på Tverrfjellet
På returen tok vi en sving bortom Storhaugklauvi som så ganske markant ut