Reinsfjellet i delvis tåke (10.06.2012)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Reinsfjellet (994m) 10.06.2012
Visits of other PBEs Kjølen ved Reinsfjellet (900m) 10.06.2012
Parkering Reinsfjellet (155m) 10.06.2012
Reinsfjellet ser vi fra over alt her oppe
Våknet opp til en fin dag, men det lå noe tåke i fjellene. Vi pakket likevel sekken og fulgte veien mot Reinsfjellet og Orsetsetra.
Parkering ved Orset

Vi planla å følge stialternativet opp og veien ned igjen. Stien er lett å finne, godt merket. Siste delen av stien er ganske bratt. Men slikt bratt terreng liker vi og vi spratt opp lien.
Fin sti hele veien opp. Toppen i tåkehavet
På toppen kom og gikk tåken, så vi så utsikten bare stykkevis og delt. Men den utsikten vi fikk med oss fra toppen, var fantastisk! Det var iskaldt på toppen og vi måtte sette oss innenfor døren i det huset der tunnelen opp til tårnet startet. Selv innenfor døren der var det så kaldt at vi spiste med vottene på.
Toppen i tåkehavet
Lang og kjedelig grusvei
Gikk ned igjen kjøreveien, men det er veldig langt å gå på asfaltvei mellom der stien starter og der kjøreveien kommer ned til hovedveien. Jenny og jeg satte oss i et melkeskur der en tar av fra hovedveien og opp til Orsetsetra, og ventet mens gentlemannen vår hentet bilen. Vi må nok opp igjen hit en dag i godvær!