Store Austanbotntinden FT (04.08.2021)

Written by Henriksen (Henrik Foss) GSM

Start point Berdalsbandet (1,300m)
Endpoint Berdalsbandet (1,300m)
Austanbotntinden klyving på toppryggen 04.08.2021
Berdalsbandet parkering (1,315m) 04.08.2021

Flott føringstur Jotunheimen Arrangement AS
Gjester Nina og Bjørn Erik, spreke bergensere!

Kom på vestre, da smalt også høydenervene inn for alvor. Men så tørr jeg påstå at jeg gjorde en god jobb som pedagogen i den skarpe enden av tauet. For dette gikk jo fint. Ved blokka midt på eggen sa det stopp. Nina ble svimmel og ville ikke videre. Så måtte være litt streng og oppmuntrende og jaggu kom både hun og Bjørn over blokka. Som Bjørn sa; "jeg kjenner Nina så godt at her trodde jeg 110% at her var det stopp". Der tok du feil!

"Her går det greit" og "er helt greit her" ble en gjenganger gjennom hele turen, men så gikk det helt greit og, egentlig veldig greit.
Klarte jammen meg å lure de helt ut på toppblokka og. Herlig altså, flott utsikt.
Turen ned gikk radig og som jeg sa på vestre før vi tok på tauet; "når vi kommer tilbake her så vil dere begge gå med kassa og haka rett til i været". Det stemte svært godt.

Litt skjelvene etter opplevelsen og luftigheten, men stolte over egen innsats med god grunn!
Ble påspandert øl og hyggelig prat etter turen på Krossbu. Munkholm ipa da i og med at Skardstinden ventet dagen derpå.

Tusen takk for en flott dag og ikke minst et hyggelig bekjentskap. Vi ses garantert igjen!