Prestholtskarvet - Tvergastein/Skarvereiret-Arne Næss (05.08.2021)

Written by Eikås (Janne Eikås) GSM

Ascents Vest for Eimefonni (1,851m) 05.08.2021
Prestholtskarvet (1,859m) 05.08.2021

Eit eventyr og ein drøm å få sjå...

Etter ein superfin føremiddagstur til Folarskardnuten 1933 moh
var planen vidare for dagen å ta turen innom hyttene til mitt førebilde! Filosofen og fjellklatreren Arne Næss her i massivet Hallingskarvet. Har stor sans for Arne Næss som menneske med sine interesser og filosofiske tanker for naturen, samfunnet, historia og mennesket! Ein med virkelig glimt i auget, særegen, spesiell, unik, leiken, vitenskapelig og erfaringer/opplevelser i & til naturen ++ så mykje meir! Ord bli eigentlig fattige her. Legger til nokre fine linker om Arne Næss.

Etter å ha vandra ein bra trakka sti inn til vakre Tvergastein og kjent på dei gode følelsane der. Var tanken å finne den næraste/raske oppgang i fjellveggen til den øvste & ypperste hytta til Arne Næss opp mot Skarvereiret like ifrå Tvergastein. Klatretau var ikkje med, så det var å prøve på å finne den rette renna/ruta opp. Ingen merka rute var det å finne, før på siste forsøk. Der var tilfeldig å finne eit blått kryss i fjellet lengre oppe under hamrane & lausmassane tett øverst oppunder i den siste bratte renna som vart valgt. Det gav optimisme til å fortsette klyvinga oppover! :) Rett valg og hærleg følelse vidare å sjå den øverste hytta til Næss. Så fantastisk fint der den sto...Eg kan godt forstå følelsen og tankane i beliggenheita her...! Vidare vart det ein rask utmarsj på merka sti via Prestholskarvet 1859

Kjenner glede kvar gong eg ser dette skiltet!
Ifrå Tvergastein mot Skarvereiret! Kor finn ein den raskaste/direkte ruta opp der utan tau! Såg fram til å utforske det utan nokon info om der finnast ei rute!
Så fine skatter av natur å sjå i vindauget på Tvergastein.
Dei goaste følelsar skaper dette synet hos meg, av den heimesnekra stolen her på Tvergastein i Arne Næss sitt eventyr.
Ifrå Tvergastein mot Skarvereiret
Fint å nyte stunda på Tvergastein!
Bomtur på første forsøk opp mot Skarvereiret ifrå Tvergastein
Jammen kom vi opp til den fine hytta der ytterst ute på fjellhylla.
Jammen kom vi opp til den fine hytta til Arne Næss der ytterst ute på fjellhylla.
Enkelt og godt!
Ifrå Skarvereiret og ned att til Tvergastein.
Forstår også historia til at Arne N. bar stein inn på golvet for å prøve sikre hytta under dei heftigaste vindane her oppe og på kanten av stupet! :)
Ifrå Skarvereiret
Fin retur tilbake vart via Prestholtskarvet 1859 moh
Prestholtskarvet 1859 moh
Via Prestholtskarvet 1859 moh
I Skarvereiret...
Utsikta ifrå Skarvereiret kan ein ikkje klage på...:)
Litt ekstra energi igjen på Prestholtskarvet

The Call of the Mountain - Arne Næss

Kanskje det beste ved å bli gammel, er at man glemmer. Selv kan jeg jo glede meg mange ganger over ting jeg glemmer og blir fortalt på nytt. Når min kone Kit Fai sier at i morgen skal vi gå ut i skogen, blir jeg glad. Når jeg glemmer det, og hun gjentar det, blir jeg glad på ny.