Svadfjellet (06.08.2021)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Svadfjellet (877m) 06.08.2021 10:19

Etter en god natt på Rutledlal og handel på butikken på Brekke, kjørte vi E39 til parkeringslommen ved hovedveien. Her er det god plass til biler, også bobiler. Gikk over veien og gjennom grinden og fulgte stien oppover til den lille grå hytta i Skiddalen. Her gikk vi til høyre og fulgte den gode stien til et kryss der det var merket Svadfjellet. Videre derfra er stien merket med små varder og steiner på høykant. Ned igjen var det meningen og gå samme sti som opp og tenkte at den var lett å følge opp. Etter en stund fant vi ut at vi et sted hadde fulgt en annen vardet sti, så det da vi i et kryss oppdaget en stein med teksten til en annen rute ned. Der skulle vi jo ikke, men hadde gått langt og bestemte oss for å følge denne videre. Når vi først hadde gått feil var dette en nydelig utsiktssti å følge nedover. Kom ned til Sæterstølen og tok en rast der. Gulmerket sti videre herfra. Stien gikk langs et vann, og så oppover før den gikk ned en bratt li mot Skiddalen. Fulgte deretter samme sti ned til bilen. Korteste vei er der vi gikk opp, men fikk en nydelig turopplevelse denne stien vi fulgte nedover også og jeg er vanligvis tilhenger av rundturer. Da vi kom ned til bilen og bare skulle gå over hovedveien, åpnet himmelens sluser seg! Snakk om timing! Takk for de to fine turene Berit & Co!

Hytten i Skiddalen
Flere idylliske vann på turen
Siste stiskille med skilt
Merke med et dypt hull ved siden av og hvit stein