Krakhellenipa (05.08.2021)

Ascents Krakhellenipa (568m) 05.08.2021 10:20
Visits of other PBEs Krakhella parkeringslomme (60m) 05.08.2021 10:20
Turfølget på toppen

Like sør for fergeleiet ved Rutledal fant vi en idyllisk rasteplass ved sjøen. Her var det god plass til 2 bobiler og et telt. Berit og Jan med sønn og svigerdatter overnattet der i 2 døgn sammen med oss. Vi hadde med sykler og hadde ikke tenkt å ta med bobilen over, men da BeHe & Co var i området og ville ta den turen denne dagen, grep vi muligheten til å få transport. Vi tok den ene bobilen over til Krakhella og kjørt til stistart ca 5 km fra fergeleiet. Her er det plass til flere biler, også bobiler. Fulgte stien med litt dårlig varding/merking oppover til toppen. Det var høyt grass, så vi plumpet nedi noen hull som var vanskelige å se. Bratt oppover mot første topp. Så flatet det ut et stykke før siste bakke mot toppen. Nedover igjen ble det litt for mye skravling, så vi mistet stien. Kom dermed borti et nesten uframkommelig område. Bushet oss ned til bilen igjen. Oppoversporet vårt følger stien.
Overnattet på samme rasteplass en natt til før vi alle sammen satte kursen mot Gulen sin topp.
Her starter stien
Utsikt bla. mot Alden
Utsikt over bla Lihesten
Utsikt fra toppen over Gulen og litt innover Sognefjorden
"Leiren" vår på Rutledal

IKKE FØLG SPORET VÅRT NEDOVER!!!!