Krakhellenipa (05.08.2021)

Written by BeHe (Berit Heggholmen) GSM

Ascents Krakhellenipa (568m) 05.08.2021 12:27
Visits of other PBEs Krakhella parkeringslomme (60m) 05.08.2021 10:25

Like sør for fergeleiet ved Rutledal fant vi en idyllisk rasteplass ved sjøen. Krakhellenipa til venstre. Her var det god plass til 2 bobiler og et telt. LivogKristen overnattet her sammen med oss. Neste dag kjørte vi over med ferga til Krakhella. Herfra var det 5 kilometer å kjøre til en parkeringslomme ved stistart. Fulgte stien med litt dårlig varding/merking oppover til toppen. Det var høyt grass, så vi plumpet nedi noen hull som var vanskelige å se. Bratt oppover mot første topp. Så flatet det ut et stykke før siste bakke mot toppen. Nedover igjen ble det litt for mye skravling, så vi misset stien. Kom dermed borti et nesten uframkommelig område. Bushet oss ned til bilen igjen. Så følg oppoversporet! En flott topp med fantastisk utsikt!

Nok en overnatting på den idylliske plassen med utsikt mot Krakhellenipa. Sola akkurat plassert på toppen.