Storhornet i Giske (04.08.2021)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Sloktinden (441m) 04.08.2021 16:15
Storhornet nordøst (477m) 04.08.2021 16:33
Storhornet (497m) 04.08.2021 16:42
Visits of other PBEs Godøy skule parkering (50m) 04.08.2021 15:27
Jeg parkerte ved Godøy skole og fulgte grusveien inn til der hvor sti og stigning begynte. Stien førte meg bratt opp langt øst på ryggen. Nå var det bare å nyte enkel ryggvandring videre via Sloktinden, Storhornet NØ og frem til toppen. God sti og merking hele veien, umulig å gå feil! Stedvis var det lagt ut steinheller for å ta vare på naturen. En ordentlig kosetur langt ute i havgapet, og kan anbefales varmt! Samme vi tilbake etter en laaaang matrast.
Fin grusvei fra skolen og bort til stigningen til Storhornet.
Tilbakeblikk mot skolen som ses litt til venstre for midten av bildet
Flere steder oppe på ryggen var det lagt ut steinheller. Det så ut til at det også skulle legges ut flere
Utsikt mot øst fra ryggen opp mot Sloktinden
Fra Sloktinden ser man ruta videre mot Storhornet
Storhornet i Giske i godvær. Det er nok ikke alltid slik her ute... :)