Hausdalshorga m flere - ti på topp Bergen 2021 (31.07.2021)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Austefjellet (808m) 31.07.2021
Hausdalshorga (784m) 31.07.2021
Visits of other PBEs Bontveit parkering (305m) 31.07.2021
Varden på Hausdalshorga (775m) 31.07.2021

Parkerte på Bontveit parkering. Fulgte så skogsvei innover og holdt til venstre i første kryss og over på sti siste biten opp mot Rambjørgvannet. Her var vi litt uoppmerksomme og så ikke at det var ett stikryss der vi skulle holdt til høyre, men gikk til venstre langs vannet ett lite stykke før vi fant ut at vi var på feil vei. Snudde og fulgte stien til høyre som ikke var like synlig alle steder. Fulgte sti over Slettegga og Nobbane og så opp til Austefjellet der det var stor fin varde. Videre fra Austefjellet til Hausdalshorga var det fin sti og lettgått. Flott utsikt. Ned fra Hausdalshorga var det bratt og tidvis ganske gjørmete. FIn bro over elva fra Dyrdalsvatnet og herfra og ned var det en gammel setervei å følge. Vell nede ved Øvstebø ble det litt asfaltgåing før vi kom opp til bilen ved Bontveit parkering. Bjørn var med.