Vinjeronden Arild & Mai (30.07.2021)

Written by Mailybailey (Mai Baunstrup)

Ascents Vinjeronden (2,045m) 30.07.2021 19:53

DescriptionVinjeronden var årets første 2000 meters top hurra �⛰
Vi startede fra Rondvassbu kl 10 efter en skøn morgenmad og mulighed for at pakke en stor madpakke, det ble nødvendig hahah.
Vi nåede toppen kl 14, der var så smukt at vi stoppede mange gange for at nyte turen og tage en masse bilder.
Den første halvdel av turen var sti med stein, ikke vanskelig og stave kan brukes, hvis man vil.

Efter sadlen gik turen litt mere bratt op på større stein, ingen stave og hænderne måtte brukes litt. Det var ikke luftig eller skummelt. Men man måtte bruke hænderne bittelitt, så det var super dejlig med tynde handsker på. Luksus yay ;-)

Skøn dejlig tur, vejret var høj sol og tippen var stor og flat med fine varder :-)

Vi gik vidre til rondeslottet, men vi kunne sagtens ha snuet her og gået ned. Denne top er så utrolig fin. Vi var på slottet kl 15, tilbake på vinje kl 17 og helt nede kl 2030 til dejlig middag på DNT Rondvassbu. Gik vældig sagte det siste stykke, trætte bein og gude smuk solnedgang ♥️