Åtinden Nordre/Kråktinden (29.07.2021)  4

Written by Skippy (Innika De Rosa)

Start point Slettneset (34m)
Endpoint Åtinden nordre (1,008m)
Characteristic Jogging
Ascents Åtinden Nordre (1,008m) 29.07.2021

Jeg parkerte langs grusveien der stien starter. Turen min ble litt kortere enn det står på skiltene, og jeg møtte ganske mange kuer langs veien, så jeg lurer på om man burde ha parkert bilen litt tidligere.

Fulgte en veldig bra og godt markert sti opp til Middagsheia, der turen til Kråktinden/Åtinden nordre fortsetter videre. Her er det en kjempegod og tydelig sti, markert med korte brøytestikker. Fra middagsheia får man en del kilometer på lettgått/lettløpt terreng før man etter hvert kommer til et kort parti med litt klyving, før man kommer opp på den siste delen av ryggen der man har god sikt mot toppen. Hadde lyst å komme meg over til Åtinden midtre og Åtinden, men det stupet så ut som det var rimelig høy sjans for at jeg skulle dø, så de får heller venter. Finfin løping nedover! :)

Starten av stien
Tåketur på meg i dag
Den nydelig ryggen med toppen i sikt
Bittelitt klyving. Gikk til venstre her