Storfjellet (26.07.2021)  5

Written by larskjek (Lars Killingberg) GSM

Ascents Storfjellet (652m) 26.07.2021 15:13
Visits of other PBEs Bårdlia P-lomme (283m) 26.07.2021 13:18
Storfjellet var et nytt og spennende turområde. Starten går over ei myr så stiger terrenget raskt og du kommer over skoggrensa og følger en rygg oppover. Det er forøvrig ingen sti å følge her. Utsikten blir formidabel etter hver. På andre siden av daler ser man Harravassheia som er Fosen regionens nest høyeste fjell. Terrenget flater ut etter hvert men er ganske kupert bort til toppen. Her finner man to varder den ene med kasse og trimbok. Det er ikke er så mange som tar turen opp hit. Ser ut som jeg har hele fjellet for meg selv i dag bortsett fra 3 ryper som fløy opp. Ikke så mye fugler å se i Fosen fjellene for tiden. Ørn er vel den fuglen jeg oftest ser. Flott utsikt til alle kanter i det fine været i dag. Ei kongeørn fløy like forbi og seilte videre på den varme vinden. Tok god tid her med inntak av mat og drikke før nedturen startet. Skjorta var for lengst pakket ned i sekken da sommervarmen virkelig kjentes i dag. Tok et litt mer direkte rutevalg ned noe som var helt greit. Var godt å komme ned til bilen og sette på air condition da det lå på 29-30c på hele turen. Fosen Topp 10 nr. 6 er et faktum. Flott tur på en meget varm sommerdag!