Blåtjønnfjellene og Heksfjell (24.07.2021)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Ascents Blåtjønnfjell (1,260m) 24.07.2021
Blåtjønnfjellet (1,234m) 24.07.2021
Blåtjønnfjellet Ø (1,061m) 24.07.2021
Heksfjell (1,221m) 24.07.2021
Skavredalsnut (1,202m) 24.07.2021
Visits of other PBEs Bomveg Slåkja / Heksfjell (140m) 24.07.2021
Slåkådalen P-plass (735m) 24.07.2021

Hundepasser mens exkona og ungene er på bilferie, så tur med hund i helgen, det var kos :) Hadde litt løs plan om heksfjell området. Hentet meg pollett til bommen på Shell og kjørte inn vaskebrettvei til slåka parkering. Ble litt sein start i dag så var litt usikker på hvor mye jeg rakk og gå. Fulgte god og tydelig sti opp til Blåtjønn, her så jeg de eneste folkene i dag, noen som fisket og badet. Videre i fint gåterreng til Blåtjønnfjell, gikk litt stier her og der. Bra utsikt fra toppen. Ned samme veien og lot Leo få seg et bad før vi gikk videre mot Blåtjønnfjellet, fulgte sti nesten helt opp. Videre på sti og terreng til Skavredalsnuten, flott utsikt fra denne. Siktet ned mot Homtjønn i terrenget, men fulgte sti over Blåtjønnfjellet Øst mot utløpet av vannet for og spare litt høydemeter. Gikk tydelig sti oppover fra utløpet som var merket med plastbånd, et lite stykke var det også gammel blåmerking. Kom til vann på ca 1100 meter så forsvant stien og vi fortsatte i terrenget til toppen av Heksfjell, så ingen hekser her oppe, men skaftet fra en sopelime sto igjen :) Hedde egentlig tenkt meg over til Heksfjellvarden også, men så at tiden hadde gått fra meg så endte med og sikte ned mot bilen igjen. Bra sti fra Homtjønn ned til traktorvei og sti som endte øverst i hyttefeltet. Fulgte veien tilbake til bilen og overnattet der.