Roan (24.07.2021)

Visits of other PBEs Roan stistart (607m) 24.07.2021 14:21
Roan parkeringsplass (612m) 24.07.2021 14:21
Sveindalsvegen bom (393m) 24.07.2021 14:23

Tur til Roan idag. Jeg kjørte til Sveindalsvegen bom og betalingskasse (ingen bom her). Her var betalingskassa spikret igjen og at vegen opp til Roan p-plass var stengt på grunn av vegarbeid. Her fikk jeg bare prøve ø kjøre oppover så langt jeg kunne. Etter to km holder de på med å anlegge ny vei. Snudde her og kjørte litt tilbake hvor jeg fant en lomme å parkere på. Videre gikk jeg så veien slakt oppover ca 1,5 km til stistart. Krysset elva, lite vann nå. Fulgte så godt blåmerket sti slakt oppover i ca en km, så deretter bratt oppover i varmen uten en vindpust. Ca en km før toppen flatet stien seg ut og det ble mer kupert terreng mot toppen. Flott utsik på toppen. Tok en god matpause her i varmen. Bare en svak varm vind på toppen idag. Fulgte samme vei ned. Flott tur i varmen.

Elva ved stistart.
Flott blåmerka sti oppover.
..og litt mer glissent og fjellterreng etter hver.
..og så svaer oppover.
og litt mer småkupert på slutten.
Endelig varden i sikte.
Flott varde og sikteskive på toppen