Bjørndalsnuten (20.07.2021)

Ascents Bjørndalsnuten (1,016m) 20.07.2021 14:03
Bjørndalsnuten sør (1,015m) 20.07.2021 14:06
Visits of other PBEs Gislehaugen p-lomme (170m) 20.07.2021 09:06

Fulgte rødmerka sti og skilt til Bjørndalsnuten hele veien til toppen. Store deler av turen går i skogs- og myrterreng. Idag var det glatt på berg og steiner fordi det regnet. Og ganske bløtt. Kom fram til den røde lille hytta før oppstigningen starter, Dyrali. Spiste lunsj utenfor hytta. Så fulgte vi stien videre over bekken og opp lia. Fint å følge den oppover. Lettgått og høydemetrene går fort unna. Etterhvert slakere innover dalen på fine grønne bakker. Greit å følge rødmerking her. Innerst i dalen er det steinrøys. Men, stien går greit forbi ura oppover mot høyre, og svinger så mot venstre og videre slakt oppover til toppen. Anbefaler derfor å følge stien oppover til toppen, selv om det sikkert er litt lenger. På toppen gikk vi en liten sløyfe får å få med oss begge toppene. Fulgte så samme vei tilbake.