Mannslagarnuten (18.07.2021)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Mannslagarnuten (1,074m) 18.07.2021 14:16
Visits of other PBEs Tarren bålplass (750m) 18.07.2021 13:10

I dag var dagens turmål Mannslagarnuten. Vi gikk på bilvei og sti i starten av turen, før vi turen etter hvert gikk over til å gå på svaberg. Også i dag var været fint, men det var litt kald trekk som ikke gjorde at vi badet i noen av småvannene vi passerte. En liten stund etter Tarren bålplass kunne vi se toppen. Vi måtte opp et lite klyvepunkt på ca. 850 moh. Litt kuppert etter at vi kom opp på ca. 1000 moh. Ved det ene vannet spiste vi pizzarestene fra gårsdagen. Vi satt en liten stund på toppen, før vi gikk samme vei tilbake. Ved Tarren bålplass ble det bakst fra Shell. En flott tur.

Utsikt fra turen
Hans Thorvald på vei oppover
Fristende å ta seg et bad, men det var for kaldt vær i dag
Nesten på toppen
På toppen av Mannslagarnuten
Toppen sett fra avstand
Bakst på Tarren bålplass

Etter turen ble det bad i Morgedalstjønni og middag på Høydalsmo, før vi overnattet i Tokke.