Kjølen (17.07.2021)

Ascents Slaktarhaugen (221m) 17.07.2021
Stor-Kjølen (790m) 17.07.2021
Visits of other PBEs Mellafjellet turpost (345m) 17.07.2021

Været har snudd. Nå er det bare grått, vått, mye vind, men heldigvis ingen mygg eller fluer. Siste dagen før familien min kommer hjem fra sydentur så jeg måtte ut selv om jeg ikke ville. Det blåste og regne pøste ned. Etter hvert fant jeg roen og var glad for å ha kommet meg ut likevel. Turen ble tyngre lengere opp da det var nok å bare se på føttene og holde ut for regn/vind. Jeg fikk ikke sett flyradaren på kjølen før jeg var ca. 75m unna. Kom meg fort inn i varmebua og skifte klær og spiste en liten mellombar. Kom ut og etter noen minutter stoppet regnet. Vinden økte men det var nesten skyfri himmel. Hele fjellet var annerledes og turen ned var noe helt annet en turen opp. Det var fortsatt kaldt og det blåste ganske så mye men for et utsikt. Alt var grønt, jeg kunne se flyradaren fra lysløype. Det er så å si alltid vært å komme seg ut for meg men av og til er det mye som skal til får å komme ut døren. I dag var jeg glad jeg gjorde det. Kjempe fin tur og det var fint å se kontrastene over en så kort tur. Takk for turen naturen.